Sunday, May 19, 2013

Latest local news, weather, high school sports in the Rio Grande Valley

7 gunmen killed, 3 arrested in shootout near Nuevo Laredo
Posted: 03.21.2012 at 10:02 AM
Sergio Chapa

Sergio is KGBT's Interactive Manager and a reporter for VALLEYCENTRAL.COM.

0
Photo

Seven gunmen are dead and three are behind bars after a shootout with Mexican soldiers on a highway linking Nuevo Laredo and Piedras Negras.

It all happened on Kilometer 17 of Federal Highway 2 just outside Nuevo Laredo around 8:30 a.m. Monday.

Mexico's Ministry of National Defense (SEDENA) confirmed the deadly shootout in a statement sent out early Wednesday morning.

SEDENA officials reported that soldiers were out on patrol when they came under fire by gunmen on the highway.

A battle ended with seven gunmen being killed and three of them arrested.

Authorities seized assault rifles, ammunition and two vehicles.

Neither the names of the gunmen killed nor those arrested have been released but the incident remains under investigation.


Personal militar repele agresión armada en el municipio de Nuevo Laredo, Tamps.

Reynosa, Tamps., a 20 de marzo de 2012.- La Secretaría de la Defensa Nacional a través de las Comandancias de la IV Región Militar y 8/a. Zona Militar, informa a la opinión pública que en el marco de la Estrategia Integral del Estado Mexicano en contra del Narcotráfico y la Delincuencia Organizada y como parte de la operación “NORESTE”, el día 19 de marzo del presente año, efectivos militares jurisdiccionados a este mando territorial, fueron agredidos con disparos de armas de fuego, como a continuación se indica:

Siendo las 0830 horas al efectuar reconocimientos terrestres sobre la carretera Mex-II a la altura del kilometro 17 de Nuevo Laredo, Tamps., a Piedras Negras, Coah., personal  militar fue agredido con disparos de armas de fuego por un número indeterminado de individuos, por lo que en defensa de su integridad física y de la población civil, repelió la agresión, falleciendo en el lugar de los hechos siete agresores, logrando detener a tres más y asegurando lo siguiente:

• Siete armas.
• 47 cargadores para diferentes armas.
• 973 cartuchos de diversos calibres.
• Dos vehículos.

Los detenidos, los cuerpos de los occisos y lo asegurado fueron puestos a disposición de las autoridades correspondientes.

Asimismo, se enfatiza que la actuación del personal militar siempre se realiza con estricto apego a las leyes, garantizando el pleno respeto a las garantías individuales y los derechos humanos.

Con acciones como esta, el Ejército Mexicano refrenda el compromiso que han adquirido con la sociedad, en el marco de la “Operación Noreste”, para generar un clima de paz, confianza y concordia en la población.

Se agradece la colaboración de la ciudadanía por su apoyo al denunciar de manera anónima y de manera totalmente confidencial actos delictivos que coadyuven a la captura de integrantes de la delincuencia organizada a los números telefónicos y correos electrónicos siguientes: IV Región Militar(81) 83 51 41 99, (81) 83 31 80 34,denuncia.ivrm@mail.sedena.gob.mx, 8/a. Zona Militar (899) 9 26 70 92 y Vocero.8zm@mail.sedena.gob.mx

-0-0-0-0-0-

Popular Stories
Thumbnail
Toddler passes out from parents smoking at fast food drive-thru
Veronica Gallegos  |  Today at 4:52 PM  |  33 comments
Thumbnail
86-year-old struck, killed by 86-year-old driver
Action 4 News Staff  |  Today at 1:00 PM  |  9 comments
Thumbnail
Family pet mauled and killed by loose pit bulls
Veronica Gallegos  |  Yesterday at 11:55 PM  |  36 comments
Follow Valley Central
Get news and weather notifications on your phone by downloading the iPhone or Android app below
Sign up to get alerts and updates for breaking news, severe weather, and deals:
submit
ADVERTISEMENT
Special Features
Win Schlitterbahn Tickets
Win a family four-pack of tickets to Schlitterbahn on South Padre Island!
Weather Sketchers
Hey kids! Submit your drawing for the Action 4 News "Weather Sketchers" program.
SPI Web Cams
Watch LIVE weather video cameras from South Padre Island and Port Isabel
Action 4 Deals
Get half-off gift certificates to restaurants & more through our Action 4 Deals program.
ADVERTISEMENT